Senders per Serra Espuña

Sortim des de l’aparcament de la cruïlla de la carretera que puja a Sierra Espuña amb el Canal de l’Transvasament Tajo-Segura. Just a la porta de el Parc Regional de Sierra Espuña.
Vam rodar suaument durant 3 km pels marges de Canal fins Carmona on vam començar, amb senders a zetes, la pujada cap a Sierra Espuña. Que popularment també se li coneix com a sender de les mil corbes, tot i que part de l’va per la Senda de l’Aigua.

Arribem a la Canella d’Espuña. Un Canal d’uns 25-30 centímetres i una longitud de 15 quilòmetres. En aquest punt vam gaudir de les vistes de la Serra del Queixal i Alhama de Múrcia.
Canviem de vessant cap a la Vall de el Riu Espuña. Primer baixem, creuem el riu i després vam pujar paral·lels riu amunt, però sempre per senders, fins arribar a la Font Bermeja i la seva Refugi.

Seguim endavant passant pel Salt de l’Molinico i sortim a la pista de l’Cabezo de la mesquita, i que abandonem de seguida per tornar a les senderes que ens porten a la Casa Forestal de la Font dels Rubeos.

Avancem pocs metres per la carretera i entrem a la pista que ens porta a el Pic de la Garita ia la Garita de l’Turullón, recentment reformada i en un enclavament d’espectaculars vistes.
Continuem novament per senders, gaudint d’ells una i altra vegada. Passem prop de l’Pic de la Moriana i les cases de la Font Alta. I ja només ens queda seguir baixant i amb les zetes finals que ens tornen a Canal de l’Transvasament Tajo-Segura, on ens queda a 1 km de relax per recordar i comentar els 25 km de senders que hem acabat de fer.

Sendas por Sierra EspuñaSendas por Sierra EspuñaSendas por Sierra EspuñaSendas por Sierra EspuñaSendas por Sierra EspuñaSendas por Sierra EspuñaSendas por Sierra EspuñaSendas por Sierra EspuñaSendas por Sierra EspuñaSendas por Sierra EspuñaSendas por Sierra EspuñaSendas por Sierra Espuña