Villarejo i Belmonte – Senda Pins i Barranc Infern

Iniciem la ruta des del centre de Villarejo de Salvanés. Justament des dels peus de la Torre de l’Homenatge, l’únic que queda en peu del Castell de Villarejo de Salvanés. I vam sortir passant l’A-3 pel pont de la M-404. Vam entrar al camp per la sendera de Sant Josep per separar-nos ràpidament i baixar a la Canyada de Don Joan, endinsant-nos en la Pineda de la Muntanya de l’Encomana Major de Castella.

Arribem a la carretera M-319 i vam començar a pujar cap a Belmonte de Tajo per vorejar la finca Casa de la Muntanya de l’Encomana que és zona privada. Deixem la carretera poc transitada per girar a l’esquerra per les pistes que ens porta a Belmonte per la Higuerita.

A la sortida de Belmonte ens dirigim als seus pinedes per fer la Senda dels Pins als costats del Rierol de la Veguilla. Després anem a buscar el Camí de la Magdalena per començar la baixada, en alguns trams tècnic per la pedra solta, a la zona de Valdelafuente i que ens condueix a Valdelaguna.

Ara ens toca recuperar tota l’alçada perduda pels camins del Rierol Canyada de Valmayor i que ens pugen a la mina de guix (abandonada) a cel obert. Ara ja només ens queda anar a buscar el Camí de la Fita de Rei per passar sota l’A-3 i tornar a Villarejo de Salvanés.

Villarejo y Belmonte - Senda Pinos y Barranco InfiernoVillarejo y Belmonte - Senda Pinos y Barranco InfiernoVillarejo y Belmonte - Senda Pinos y Barranco InfiernoVillarejo y Belmonte - Senda Pinos y Barranco InfiernoVillarejo y Belmonte - Senda Pinos y Barranco InfiernoVillarejo y Belmonte - Senda Pinos y Barranco InfiernoVillarejo y Belmonte - Senda Pinos y Barranco InfiernoVillarejo y Belmonte - Senda Pinos y Barranco InfiernoVillarejo y Belmonte - Senda Pinos y Barranco InfiernoVillarejo y Belmonte - Senda Pinos y Barranco InfiernoVillarejo y Belmonte - Senda Pinos y Barranco Infierno