Ruta Barrancs, tobogans i senders de Titulcia – Mina Consuelo

Sortim de Titulcia, creuant el riu Tajuña en els seus últims metres abans de diluir-se en el Jarama i posteriorment vam rodar pel Cordel dels Manxecs per després desviar-nos pel Camí de Montero. I pujar a les Cases abandonades de Montero, on podríem dir que comença la diversió dels senders. El Camí de les Cases de Montero, el Carril de Chinchón als Cohonares i el sender de la Font de Villacabras fins a tornar a les cases abandonades.

Seguim per corriols juganers que ens porten a la sendera de La Blanca passant pel preciós paratge del Refugi de fauna de la Llacuna de Sant Joan. Finalment vam arribar a Les Cubillas i creuem la carretera M-313.

Passem per la Lagunilla, gairebé seca, i vam pujar al Castell de Casasola. Per baixar arquejant pel Camí de Sant Galindo que ens porta a passar el Tajuña i la M-313 per entrar en els senders de la Jara Alta fins agafar el Cordel de la Senda Galiana.

A la part alta del Butarrón de 657 msnm fem un bucle per divertir-nos per la baixa de la sendera de el Barranc de la Purga i arribar a la Mina de Consol. Que sens dubte constitueix un dels més bonics paisatges subterranis de la Comunitat de Madrid.

La sortida de la Mina la fem pedalejant pel Barranc de la Ratlla fins arribar a un tallafocs, pel qual pugem empenyent la bici (és curt) i ens torna a la Senda Galiana que ja no abandonem gairebé fins a arribar a Titulcia. Just uns quilòmetres abans, agafem un altre sender que ens baixa al Jarama. On per les sendes del Rio arribem ara si a Titulcia. On no podeu perdre la visita i compra del Criança del Celler Vinya Baiona.

Ruta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina ConsueloRuta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina ConsueloRuta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina ConsueloRuta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina ConsueloRuta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina ConsueloRuta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina ConsueloRuta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina ConsueloRuta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina ConsueloRuta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina ConsueloRuta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina ConsueloRuta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina ConsueloRuta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina ConsueloRuta Barrancos, toboganes y senderos de Titulcia-Mina Consuelo