Senders de Galapagar

Anem a iniciar una ruta divertida i molt ratera que majoritàriament discorre pel terme municipal de Galapagar.

Comencem a la Urbanització de Molino de la Hoz i vam sortir per la presa de Molino de la Hoz del riu Guadarrama. Aquí ja trobem el primer sender que ens porta a el Pont del Retamar, també sobre el Guadarrama.

Després comença una forta pujada, la més llarga i forta del dia, pel Camí Vell de Madrid. Que, tot i que és pister està ple de regueres i de variants per senders que heu d’estar atents al track per no passar-vos i que en qualsevol cas van gairebé paral·lels.

Arribem a Colmenarejo i girem cap a la Universitat per sortir de seguida a buscar senders pel Rierol de Peralera. Després agafem la sendera de les Tàpies Altes i la Vereda de el Camí de l’Rei que, encara que són pistes sempre té un sender paral·lel. A la fin arribem a l’Ermita de La nostra Senyora De La Soledat a l’Àrea Recreativa de l’Ermita de Colmenarejo.

Per les sendes paral·leles a la Cañada Real del Camí de Madrid, baixem cap al Pantà de Valmayor i el voregem fins a la Cañada Real Segoviana que igualment la vam rodar per les senderes paral·lels.

Arribem a l’Ermita del Cerrillo, ja en terme de Galapagar, i vam sortir pel Guijo creuant la M-510, per seguir per Les Columnes i entar a Galapagar poble per sortir i tornar a senderear pel Niu de l’Àliga que ens apropa a Els Jarales on vestim el Pont de l’Alcanzorla, també anomenat de l’Alcanzorra, que és una obra d’enginyeria d’origen musulmà. Precís enclavament en un congost de el riu Guadarrama.

Sortim de la urbanització creuant el Pont de Juan d’Herrera, per després anar paral·lels a la via de tren a Torrelodones i sortir a buscar senders per la Urbanització de Gasco.

Ara ens queda una pujada per pista, i sense variants de senders, cap a la Casa panarres i en la baixada i de tornada a Molino de la Hoz ja podem gaudir de l’última dosi de senders.

Sendas de GalapagarSendas de GalapagarSendas de GalapagarSendas de GalapagarSendas de GalapagarSendas de GalapagarSendas de GalapagarSendas de GalapagarSendas de GalapagarSendas de Galapagar