Pardera Navalhondo – Cascada de la Chorranca – Cova del Monjo

Sortim des de la Prada de Navalhorno, zona annexa a Valsaín que té el seu origen en la creació del Reial Taller d’Aserrío, va sorgir com a allotjament dels dependents, jornalers i industrials, procedents del País Basc.

Només començar girem a la dreta i comencem a pujar suaument cap al Turó del Puerco. I en el seu cim es troba el conjunt d’arquitectura militar de la Guerra Civil espanyola. Aquests Fortins del turó del Puerco es troben bastant ben conservats i des d’ell es pot observar la cara Nord de la Serra de Guadarrama.

Vam baixar del Turó i arribem a la pista asfaltada, que deixem aviat a l’altura d’un viver de poc ús, per visitar la Cova del Monjo … que practicava la nigromància segons … la llegenda del Cavaller Templer Hugo de Marignac.

Vam sortir d’allà creuant la pista asfaltada i ens dirigim a les Penyes de la Chorranca. De seguida arribem al Rierol de la Chorranca i per la seva sender ascendim fins a la Cascada de la Chorranca protegida per un majestuós pineda de Valsaín a 1.600 msm, i amb uns 20 m de caiguda.

Després de prendre un entrepà i contemplar respectuosament aquesta meravella natural de la serra, tornem pel rierol però ens havíem aviat a l’esquerra escurçat fins arribar a la pista asfaltada que l’agafem fins el desviament del Rierol de la Cova del Monjo.

Passem al costat del CNEA (Centre Nacional d’Educació Ambiental) i ja perimetramos per sender La Prada de Navalhondo fins arribar al nostre punt de partida.

Ruta fàcil que et permet visitar els Fortins del Turó del Port. La encantada Cova del Monjo i la preciosa cascada de la Chorranca de 20 metres.

Navalhondo - CascadaChorranca - Cueva del MonjeNavalhondo - CascadaChorranca - Cueva del MonjeNavalhondo - CascadaChorranca - Cueva del MonjeNavalhondo - CascadaChorranca - Cueva del MonjeNavalhondo - CascadaChorranca - Cueva del MonjeNavalhondo - CascadaChorranca - Cueva del MonjeNavalhondo - CascadaChorranca - Cueva del MonjeNavalhondo - CascadaChorranca - Cueva del MonjeNavalhondo - CascadaChorranca - Cueva del MonjeNavalhondo - CascadaChorranca - Cueva del MonjeNavalhondo - CascadaChorranca - Cueva del Monje