Port Navacerrada – Bola del Món – Maliciosa

Avui era un dia especial. Els nostres amics francesos Fabienne i Olivier ens visitaven i volíem ensenyar-los una ruta clàssica però preciosa. Pel que fa a primera hora del matí vam pujar al Port de Navacerrada on curiosament en ple agost estàvem a 6ºC.

Comencem a pujar pel vessant sòbria de la Bola del Món pel PR-17 fins al Mirador dels Cingles dels Emburriaderos. Des d’on contemplem les vistes fins de les Torres de Madrid. Tornem cap amunt cap a la Congesta de l’Estrada on agafem la pista cimentada que ens porta a l’alt de les Guarramillas, o més popularment conegut per la Bola del Món de 2.258 msnm.

Allà agafem el PR-16 que ens portarà a La Maliciosa passant abans de baixada pel Coll del Piornal on contemplem diversos ramats de cabres salvatges. … i poc a poc vam arribar al cim de la Maliciosa amb el seu punt geodèsic, avui pintat de vermell, a 2.227 msnm.

Curiosament ens trobem amb un altre ramat de cabres a què fotografiem tranquil·lament.

Tornem desfent camí fins a la Bola del Món i des d’allà tornem al Port de Navacerrada pel vessant nord de la Bola. Baixada fàcil amb pedra petita.

Clàssica ruta amb un dia inusualment fred per estar a inici d’agost però que ens ha servit per mostrar a Fabianne i Olivier aquest magnífic tresor de la Serra de Guadarrama.
Thanks for coming!

P Navacerrada - Bola del Mundo - MaliciosaP Navacerrada - Bola del Mundo - MaliciosaP Navacerrada - Bola del Mundo - MaliciosaP Navacerrada - Bola del Mundo - MaliciosaP Navacerrada - Bola del Mundo - MaliciosaP Navacerrada - Bola del Mundo - MaliciosaP Navacerrada - Bola del Mundo - MaliciosaP Navacerrada - Bola del Mundo - MaliciosaP Navacerrada - Bola del Mundo - MaliciosaP Navacerrada - Bola del Mundo - MaliciosaP Navacerrada - Bola del Mundo - Maliciosa