Molino de La Hoz – Las Cuestas

Sortim de la Urbanització de Molí de La Falç en direcció a la Presa del Gasco, en ruïnes. La creuem i passem a l’altra banda del Guadarrama. On juguem per senders creuant els secs rierols de Ahijón i Les Cabanyes fins que tornem a caure a la carretera d’accés a Molino de La Hoz.

Des d’allà, ens dirigim per l’antiga carretera de l’Escorial, ara tancada al trànsit de vehicles, cap a la pujada coneguda a la zona com el “Mortirolo” És una pista que va des del Pont de Retamar fins Colmenarejo i Galapagar. És una pujada, que, si bé en el seu conjunt té un percentatge de l’3,4%, però hi ha dos o tres punts. I especialment l’últim, en el Turó del Paredón que el seu pendent és fort, les pedres estan soltes i les nostres forces possiblement arribin a el límit.

Arribem a Colmenarejo i vam sortir per la seva zona universitària per la Pista de Colmenarejo a Villanueva del Pardillo. Però al arribar a La Fundición, girem cap a Colmenarejo per la pista de Cordel de la Espernada, i aviat surt un camí cap a la dreta, pel qual girem. Aquest espai és ara de la Ramaderia Els Quinchos però es poden veure les ruïnes de les antigues funcions de coure.

Deixem la porta d’accés als Quinchos, on s’acaba la pista i seguim recte pel sender de la Colada de el Camí del Pardillo. ¡Preciós! El pedalem gairebé fins al final. Però quan vam arribar a el Turó del Burro, vam canviar de costat per acabar pel sender del de la Colada del Turó d’el Burro. Que ens porta a la urbanització de Les Costes just al passar el Rierol del Riosequillo (o també conegut pel seu antic nom del Membrillo).

Sortim de la Urbanització de Les Costes per la seva cara Nord-est, per una petita pista que ens porta cap al Rierol de la Ventilla i d’allí baixem pel Camí de la Vinatea passant per la quasi abandonada Casa de la Vinatea. I d’allà ja vam continuar baixant fins a creuar el Pont de Retamar. I pel Camí dels Molins vam arribar a la Presa de Molino de La Hoz i a la urbanització des d’on hem començat la ruta

Molino de la Hoz - Las CuestasMolino de la Hoz - Las CuestasMolino de la Hoz - Las CuestasMolino de la Hoz - Las CuestasMolino de la Hoz - Las CuestasMolino de la Hoz - Las CuestasMolino de la Hoz - Las CuestasMolino de la Hoz - Las CuestasMolino de la Hoz - Las CuestasMolino de la Hoz - Las Cuestas

[sgpx gpx=”/wp-content/uploads/gpx/BttMania 2020 05-30 Molino de La Hoz-Las Cuestas.gpx”]