Serres d’Hornachuelos i Traviesa

Sortim des d’Hornachuelos per descobrir una part de la Serra d’Hornachuelos i la Serra Traviesa.

Sabien que hi ha moltes rutes per preciosos de senders però que alguns d’ells estan tancats en determinat èpoques de l’any i altres esta prohibida la practica de la BTT. Amb la qual cosa i amb total interès de respectar el Parc Natural de la Sierra d’Hornachuelos, varen decidir refer el track de la Marcha BTT Ruta El Retortillo del Circuit Provincial de BTT Naturcor de la Federació Andalusa de Ciclisme… però també van tenir problemes… ara us ho expliquem.

Sortim des d’Hornachuelos en direcció al seu cementiri. Agafem el Sender de l’Àliga i després continuem pel Sender de Les Herrerias però quan arribem a la pista que ens hauria de portar a la Cabreriza de San Bernardo ens trobem que te la porta tancada. Pensem que aquesta zona estaria oberta el dia de la cursa però que ara està tancada per ser propietat privada. Amb la qual cosa no ens queda més remei que seguir pel Sender de Les Herreries fins a l’Àrea Recreativa de La Fuente del Valle on es troba una austera Ermita de Sant Abundio. Aqui sortim per la pista cap a l’esquerra i posteriorment la trobem tancada a las Cabreriza de San Berbardo amb la qual cosa no podem seguir el track novament. Però si trobem oberta unes portes al que es la Casa del Desmonte, amb la qual cosa, entrem y sortir ràpidament per altra porta (les dues es trobem obertes.

Seguim per pista ample sempre veient tanques que a vegades ens fèiem pensar si estabem dintre o fora… però com tot és camp… Posteriorment ens creuem amb un grup de cérvols … la qual cosa ens fa pensar que estem al camp obert.

Seguim per pista i passem per la magnifica casa del Cortijo de las Cabalgaderas de San Bernardo. Més endavant amb tota naturalitat ens aturem a contemplar les vistes amb una creu i al continuar ens trobem un guarda que ens diu que per allà no podíem entra. (ell es pensava que acabament d’entrar) però li aclarim que venim pedalant varis quilòmetres enrere per pista i sense saltar cap porta ni tanca. Molt educadament ens diu que tranquils que la culpa es d’ells per tenir les portes d’amunt obertes i sortim sense més. Però us vull comentar això ja que nosaltres i per error, hem pogut rodar per aquesta Hisenda de San Bernardo però que es Propietat Privada, malgrat es pot llogar per escapades rurals!

Baixem per la carretera CO-140 que ve de l’Embassament del Retorillo i ho deixem a la Casa de Banda on ens tornem a trobar el track.
Seguim per pista i després per sender creuant el Rierol de Mahoma i baixem la Serra Traviesa fins trobar-nos amb les grans extensions de tarongers de la zona.

Creuem la CO-140 i arribem al Canal la Margen Derecha del Bembézar que ens porta fins el Cortijo de las Cruces on allà agafem el SL-A 243 – (Las Cruces -Hornachuelos)

Aprofitem per entrar a Hornachuelos pel seu mirador de l’Embassament del Bembézar i creuem tot el seu poble.

Màgnifica ruta per la Serra d’Hornachuelos i la Serra de Traviesa sortejant camins privats però gaudint de la seva majestuositat.

Sierras de Hornachuelos y TraviesaSierras de Hornachuelos y TraviesaSierras de Hornachuelos y TraviesaSierras de Hornachuelos y TraviesaSierras de Hornachuelos y TraviesaSierras de Hornachuelos y TraviesaSierras de Hornachuelos y TraviesaSierras de Hornachuelos y TraviesaSierras de Hornachuelos y TraviesaSierras de Hornachuelos y TraviesaSierras de Hornachuelos y TraviesaSierras de Hornachuelos y TraviesaSierras de Hornachuelos y Traviesa