Serra Oeste. Navalagamella – Zarzalejo

Iniciem una altra vegada aquesta ruta per la Serra Oest per agafar-nos un bullit a l’acabar al Restaurant Km0. Només per això … val la pena!

Comencem rodant per la Cañada Real Lleonesa i creuem el Rierol de l’Hondillo. Seguim per la Canyada direcció nord i creuem el riu Perales a la banda del derruït Pont de l’Hoyo.
I continuem Canyada dalt passant prop de el perímetre de la urbanització dels Barrancs, que, encara que molt lluny del seu nucli urbà, pertany a Valdemorillo.

A l’arribar a l’asfalt girem a la dreta en direcció a la M-600. Però de seguida agafem cap a l’esquerra per la Vereda de el Camí de Robledo de Chavela. Vam rodar pel passant pel Prat de les Porteres i finalment vam arribar a la Canyada de la Creu Verda per la qual vam rodar en direcció El Escorial. Però una mica més endavant girem a l’esquerra per la Colada de el Camí de Villalba i que ens porta a Zarzalejo Estació, just a la cruïlla de la via de tren amb les M-532 i la M-533.

Passem la via per la M-533 i girem a la dreta per agafar el GR-10. Però a l’altura de la Calçada Romana girem per senders a l’esquerra per passar per darrere de Zarzalejo Estació i la seva antiga Pedrera i sortir novament per a l’M-533 per creuar-la pel camí dels Morals que connectat amb Camí del Canillo i la Senda del Venero ens acosten a Zarzalejo. Parem per fer un cafè amb unes precioses vistes de la Serra Oest al Coté Cafè. (Crec que dels millors cafès de la serra Oest).

Després seguim en direcció al Cementiri per baixar pel GR-10 i que després abandonem pel Camí de les Màquines i que recorrem fins que s’acaba a la cruïlla del Carreró dels Pozuelos i que ens porta a passar la via de tren per el pont de Zarzalejo Estació novament.

Seguim pel Camí de la Canella Agafo ficant-nos en trams d’un divertit corriol fins sortir a la pista passant per les dues impressionants moles de pedra granítiques que encara tenen llaurada l’escala del seu anterior ús com a Observatori Republicà de Zarzalejo.

Després de creuar la M-532 pugem pels Camins de la Mata a apropar-nos a al poble de Fresnedillas de l’Oliva.

Creuem la M-521 per pedalar pel Cordel del Pont de Sant Joan fins a girar per La Cañadilla i Els Ginebres per retrobar-nos novament amb la Cañada Real Lleonesa arribant a al Mirador de l’Hondillo. Després vam jugar per les senderes de Navalagamella per veure els Bunkers del Bàndol Nacional. Aquests són aixecats després de la Batalla de Brunete.

I ja finalment vam arribar a Navalagamella on ens espera aquest cuit … motiu de la ruta.

Sierra Oeste. Navalagamella - ZarzalejoSierra Oeste. Navalagamella - ZarzalejoSierra Oeste. Navalagamella - ZarzalejoSierra Oeste. Navalagamella - ZarzalejoSierra Oeste. Navalagamella - ZarzalejoSierra Oeste. Navalagamella - ZarzalejoSierra Oeste. Navalagamella - ZarzalejoSierra Oeste. Navalagamella - ZarzalejoSierra Oeste. Navalagamella - ZarzalejoSierra Oeste. Navalagamella - ZarzalejoSierra Oeste. Navalagamella - ZarzalejoSierra Oeste. Navalagamella - Zarzalejo