Serra de Gata – Descargamaría i Robledillo de Gata

Comencem una altra ruta per la Serra de Gata. Concretament des de Descargamaría, a la Vall del riu Àrrago, de la conca hidrogràfica del Tajo. Tot i que, juntament amb Robledillo de Gata, Descargamaría és un dels dos únics municipis extremenys que tenen part del seu terme a la conca hidrogràfica del Duero.

Anècdotes hidrogràfiques a part. Arranquem creuant el poble direcció Nord seguint les marques del GR 10 E02 Robledillo de Gata – Descarregamaria. Abandonem el poble i l’asfalt a l’alçada de les cases del Barrero i entrem a la muntanya seguint sempre el riu aigües amunt i deixant-lo a la dreta.

Arribem a Robledillo de Gata per l’Ermita de l’Humilladero. Creuem el poble costa amunt i amb força calor per sortir per la carretera cap al Bolo, on comencem a pujar pels zetes que escurcen la carretera CC-72 fins al següent revolt i continuem zetejant per una forta pujada. O això ens sembla almenys per la forta calor que ens fa. Finalment arribem a la Creu del Port. Hem fet una altra etapa del GR 10 E01 Límit Hurdes – Robledillo de Gata i hem arribat a la porta de les Hurdes.

Durant 1 quilòmetre continuem per la pista de la corda limítrofa entre Las Hurdes i la Serra de Gata per girar a la dreta i començar la baixada pel PR-CC 186 El Chorrito, que seguim totalment, excepte una retallada una mica boig que fem per el tallafocs, que insisteixo, es pot evitar. Però que ens porta ràpidament a Descargamaria, el nostre punt de partida. Però abans ens regala el pas per la seva Piscina Natural on ens refresquem abans de dinar al Molino de las Ánimes.

Sierra de Gata - Descargamaría y Robledillo de GataSierra de Gata - Descargamaría y Robledillo de GataSierra de Gata - Descargamaría y Robledillo de GataSierra de Gata - Descargamaría y Robledillo de GataSierra de Gata - Descargamaría y Robledillo de GataSierra de Gata - Descargamaría y Robledillo de GataSierra de Gata - Descargamaría y Robledillo de GataSierra de Gata - Descargamaría y Robledillo de GataSierra de Gata - Descargamaría y Robledillo de GataSierra de Gata - Descargamaría y Robledillo de Gata