Ruta Mariano – Maliciosa

Sortim des de l’aparcament de la Barranca (TM de Navacerrada) disposats a fer la ruta allà senyalitzada com a Ruta Mariano. En commemoració de Mariano Gonzalez Tejada, mort en un accident de muntanya.

La ruta és precisa, però després de veure aquest cartell no espereu veure-senyalitzada en el camí.

La vam iniciar passant la petita presa de l’Embassament del Poble de Navacerrada i anem entre pins i després falgueres gegants per la zona dels Almorchones fins arribar a la llera del Rierol de la Maliciosa. Pel que pugem paral·lel a l’fins al Peñotillo. Primer passem pel baix de 1.848 msnm i després sota la paret, en la seva cara sud, voregem i asencemos l’alt o Peñotillo pròpiament dit de 2.124 msn. Impressiona’t massa de pedra granítica que val la pena ascendir. … però no us penseu que heu arribat al cim de la ruta. Encara ens queda la cota del dia. La Maliciosa de 2.227 msnm. On va arribar just en el seu inici de la posta de sol.

Inici el camí de tornada pel PR-16 fins al Collado del Piornal amb el seu característic pluviòmetre i on girem a l’esquerra per baixar pel PR-26.

La baixada té el mateix desnivell que la pujada. I ho fem seguint el PR paral·lels primer pel Regajo del Cancho Negre, després pel del Peix i ja al final pel Riu Navacerrada fins arribar a l’Embassament de l’Exèrcit de l’Aire, just a sobre de l’Embassament del Poble de Navacerrada per on havíem iniciat la ruta.

La tornada la faig amb ajuda del frontal ja que m’ha entrat la nit.

Ruta curta però intensa en un magnífic lloc de la Serra de Guadarrama. La Maliciosa en les seves cares dures.

Ruta Mariano - MaliciosaRuta Mariano - MaliciosaRuta Mariano - MaliciosaRuta Mariano - MaliciosaRuta Mariano - MaliciosaRuta Mariano - MaliciosaRuta Mariano - MaliciosaRuta Mariano - MaliciosaRuta Mariano - Maliciosa