Parc Natural Les Batuecas-Serra de França. La Alberca – Penya de França

Iniciem la ruta a Nava de França, municipi de Salamanca en plena Serra de França. Vam rodar cap al Casarito i vam sortir pel Càmping Serra de França.

Fem la prevalgués parada al Mirador de la Penya de França. Impressionant mola granítica que a la qual anem a pujar.

Continuem rodant entre castanyers cap al Riu França, que el passem per un pas de lloses granítiques i poc a poc vam arribar a la bonica localitat serrana de l’Alberca. Increïble població en aquest preciòs Parc Natural de les Batuecas – Serra de França.

Després de fer-nos fotos a la seva turística i engalanada plaça. Seguim ruta creuant el Rierol de Arrohuevos pel Camí de la Penya. I que més endavant l’abandonem per començar l’escalada cap a la Penya de França. A poc a poc vam arribar al seu cim de 1.727 msnm, amb ajuda de les últimes revoltes per la carretera.

A dalt vam visitar el santuari de Nostra Senyora de la Penya de França. Prenem un cafè i vam gaudir de les seves miradors. Des d’on vam iniciar la baixada per la sendera del Cabaco – Penya França, fins a la carretera SA-203 i que fem servir uns km per després sortir per pistes que ens acosten de tornada a Nava de França.

Preciosa ruta pel Parc natural de Les Batuecas-Serra de França. Pas per l’Alberca i ascensió a la Penya de França.

(Ruta realitzada a l’octubre 2015).

PN Las Batuecas-Sierra de Francia - La Alberca – Peña de FranciaPN Las Batuecas-Sierra de Francia - La Alberca – Peña de FranciaPN Las Batuecas-Sierra de Francia - La Alberca – Peña de FranciaPN Las Batuecas-Sierra de Francia - La Alberca – Peña de FranciaPN Las Batuecas-Sierra de Francia - La Alberca – Peña de FranciaPN Las Batuecas-Sierra de Francia - La Alberca – Peña de FranciaPN Las Batuecas-Sierra de Francia - La Alberca – Peña de FranciaPN Las Batuecas-Sierra de Francia - La Alberca – Peña de FranciaPN Las Batuecas-Sierra de Francia - La Alberca – Peña de FranciaPN Las Batuecas-Sierra de Francia - La Alberca – Peña de FranciaPN Las Batuecas-Sierra de Francia - La Alberca – Peña de FranciaPN Las Batuecas-Sierra de Francia - La Alberca – Peña de Francia