P.N. Somiedo – Saliencia – Foz de Los Arroxos

Sortim des del poble de Saliencia preparats per pujar per La Vall de Saliencia, un dels més bells de la Cornisa Cantàbrica. I està situat a la part Sud Oest dins el Parc Natural de Somiedo limitant amb Lleó.

Iniciem la ruta per la carretera SD-2, però de seguida agafem a l’trialera de pujada que et porta a la Foz de l’Arroxu.
La pujada és estesa i fort. Tot el desnivell de la ruta pràcticament es guanya aquí. Per sender vam entrar a la Foz dels Arroxos. ¡Magnifica! Una mica aèria, però són pas algun compromès.

A dalt vam arribar al primer teito, cabanes emprades pels Vaqueiros d’Alçada, amb el seu característic sostre de branques d’escombra. Just en aquest punt prenem el GR-101 Camí Reial del Port de la Mesa, acompanyat en aquest tram amb el PR-AS-104 Ruta per les Brañas de Teverga. Caminant amb aquests dos senders recorrem el perímetre entre els Parcs Naturals de Somiedo i vam entrar durant una mica al Parc Natural de les Ubiñas – La Taula. Passant el Colláu del Muru, l’alt dels Cumales i la Magdalena, on vam abandonar les senderes GR101 i PR-AS-104 per baixar a Saliencia pel PR-AS-12 Ruta de les Brañas de Saliencia.

La baixada és cimentada però preciosa al poder visitar les Brañas de la Mortera de Saliencia. La braña és un espai poblacional, ric en pastures i aigua, habitat per vaqueiros durant el pasturatge estival.

I finalment arribem al poble de Saliencia on no ens perdem una sidra!

PN Somiedo Saliencia - Foz de Los ArroxosPN Somiedo Saliencia - Foz de Los ArroxosPN Somiedo Saliencia - Foz de Los ArroxosPN Somiedo Saliencia - Foz de Los ArroxosPN Somiedo Saliencia - Foz de Los ArroxosPN Somiedo Saliencia - Foz de Los ArroxosPN Somiedo Saliencia - Foz de Los ArroxosPN Somiedo Saliencia - Foz de Los ArroxosPN Somiedo Saliencia - Foz de Los ArroxosPN Somiedo Saliencia - Foz de Los ArroxosPN Somiedo Saliencia - Foz de Los ArroxosPN Somiedo Saliencia - Foz de Los ArroxosPN Somiedo Saliencia - Foz de Los Arroxos