Nave da Mestra i Covão dos Cochos – Serra da Estrela

Per segona vegada tornem a visitar la Serra de la Estrela. L’any passat vam fer una ruta en BTT: Valhelhas – Serra da EstrelaValhelhas – Serra da Estrela i una altra de CAMINAR: Lagoa Comprida – Covão dos Conchos

Per a això ens vam allotjar a Casa d’Avinguda de Manteigas. Us la recomanem! Per alguna cosa té valoracions properes al 10!

Des d’allà vam pujar en cotxe al Lagoa Comprida on aparquem l’àrea destinada per a ella al costat de la presa.

Iniciem la caminada per la pista que contorneja el Lagoa Comprida per la seva banda esquerra recorrent tota la seva longitud.

En uns quilòmetres arribem a la corba que ens portaria al Covão dos Conchos, però aquesta vegada vam sortir de la pista per un sender perdut entre la vegetació de la plana. És fàcil de seguir per heu de fer servir el GPS. A poc a poc arribem a la Nau dóna Mestra. Un dels llocs més bells i màgics de l’altiplà de la serra. A 1700 metres d’altitud, que sembla un vaixell gegantí, és un d’aquests llocs ben amagats a les entranyes de la Serra da Estrela, de camps verds flanquejats per blocs de granit fracturats que, de fet, són realment aterridors. Hi ha altres maneres d’arribar a aquest magnífic lloc, com els PR-4-MTG i PR-5_MTG. Però nosaltres hem volgut connectar aquest amb l’altre màgic lloc de Lagoa Covão 2 Cochos.

La Nave da Mestra ha servit durant molt de temps com a refugi per als pastors i els seus ramats. Avui, a més dels pastors, també hi muntanyencs com nosaltres.

Després de gaudir del lloc. Continuem amb la ruta per una impressiona’t esquerda que s’obre en dues les roques granítiques en vertical i ens fa aparèixer en el seu cim. Prosseguim ruta tranquil·la pujant al punt geodèsic del Curral do Martins de 1721 msnm.

Després busquem el camí de Val dóna Barca però sincerament. Aquesta connexió que la podeu seguir per les marques de les fites. Fa temps que no es fa servir i està força coberta de vegetació. Encara que són pocs metres costa passar-los. Un cop al sender de Val dóna Barca, ja tot és normal i s’arriba fàcilment al Covão 2 Conchos on, tot i que és la nostra segona visita, ens vam quedar igual de meravellats que la primera.

Després de descansar i fer les fotos corresponents pugem al cim de Charcos i inicialment volem retallar per tornar a sortir a la ruta d’inici, però encara que veieu al mapa que ens vam quedar molt a prop. Preferim desfer camí ja que ens va bastar abans el contactar amb la senda de Val da Barca.

Un cop recuperem la senda de vinguda. Tornem tranquil·lament a l’Lagoa Comprida i al cotxe.

Magnifica ruta que no us heu de perdre. Transcorre per l’altiplà de la Serra da Estrela però us portarà des del Lagoa Comprida a l’encantada Nave da Mestra tornant pel visitat, i no és per menys, Covão 2 Conchos.

No us la perdeu! Us encantarà! Segur!

Nave da Mestra e Covão dos Cochos - Serra EstrelaNave da Mestra e Covão dos Cochos - Serra EstrelaNave da Mestra e Covão dos Cochos - Serra EstrelaNave da Mestra e Covão dos Cochos - Serra EstrelaNave da Mestra e Covão dos Cochos - Serra EstrelaNave da Mestra e Covão dos Cochos - Serra EstrelaNave da Mestra e Covão dos Cochos - Serra EstrelaNave da Mestra e Covão dos Cochos - Serra EstrelaNave da Mestra e Covão dos Cochos - Serra EstrelaNave da Mestra e Covão dos Cochos - Serra EstrelaNave da Mestra e Covão dos Cochos - Serra Estrela