Maliciosa per la Senda de les Cabres i els seus clavilles

Sortim d’un dels Pàrquing que té habilitats el poble de Mataelpino i caminem pel GR10 cap al Boalo. Aquesta primera part veient alba el dia la fem recorrent la pista de l’assegador de Mataelpino fins arribar a l’Ermita de Sant Isidre, on girem i comencem a pujar per la Senda de les Cabres a les Vessants del Boalo. Anar amb compte que aquesta senda i la Torreta dels Porrons o Penya de l’Àguila té tancat el seu pas de gener a juny per reproducció d’espècies protegides.

La part més divertida de la ruta. Sense cap dubte són les clavilles de la Senda de les Cabres. Lás úniques clavilles existents a la Serra de Guadarrama. Són realment fàcils de passar i no requereixen material de seguretat addicional a les nostres mans i peus.

A dalt vam arribar al Coll de Valdehalcones, des d’on es té unes magnífiques vistes del pantà de Manzanares el Real, la Pedriza, la Kurda Llarga i la Maliciosa, el nostre destí final …. Que des d’aquí es veu lluny i alt!

Seguim endavant, ja encarats a la Maliciosa per tota la Cresta de la Serra dels Porrons, sobre els 1.500 msnm. Passant per Penya Blanca, Coll de les Lobreas, Coll de Vaquers, Cancho Les Porras i el Coll de Morell on ja ens unim al PR-M-16 i que ens acompanyés ja fins al cim de la Maliciosa.

Seguim caminant per la part alta de la Faldilla de la Maliciosa fins arribar a la Maliciosa Baixa i al Coll de les Vaques … on, casualment ens trobem de nou a les nostres … ja amigues! … Les Noies del Repte Pelayo Vida Andes 2019. Begonya, Estrella, Victòria i Raquel. Totes unes campiones que ja estan en un moment alt de la seva entrenament! Just estaven fent la mateixa ruta a l’inrevés que nosaltres. Després d’uns minuts recordant anècdotes de l’anterior trobada i desitjant-los que gaudeixin en el Repte i en les seves entrem …. Els vam demanar una foto de grup, que posem en portada. I seguim endavant. Ara ja ens queda atacar l’última i forta pendent de la Maliciosa. … però com tot … al final es fa!

Al final vam arribar al cim i ens prenem uns minuts de descans en punt geodèsic de la Maliciosa a 2.227 msnm.

Ara només ens queda baixar en 6 km 1.053 metres de desnivell. És realment fàcil però cal anar amb compte amb les parts de les pedreres i les relliscades. A poc a poc anem encarant el Rierol de la Gargantilla que ens baixa directes a Mataelpino i que ens permet, al final refrescar-nos una mica.

La nostra entrada a Mataelpino és per la Ciutat dels Nois però ens queden uns quilòmetres per la sendera del Guerrers, GR10, fins al nostre punt d’inici.

IMPRESSIONANT ruta. ¡Pel lloc! Per la distància 18 km. Pel desnivell acumulat 1.350 m i pel temps necessari que es necessita per fer-la. Però si us agrada la muntanya és sense cap dubte la ruta preferida. És l’altra manera d’arribar a la Maliciosa!

Maliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijasMaliciosa por la Senda d las Cabras y sus clavijas