Madeira: PR-1 Vereda do Pico do Areeiro

Aquest sender, PR-1 Vereda do Pico do Areeiro, connecta dos dels pics més alts de l’illa de Madeira, Pic Ruivo (1862 msnm) i Pic do Areeiro (1817 msnm), travessant part de l’Massís Central de la Muntanya, una àrea integrada a la Xarxa Natura 2000.

Per a això vam pujar en cotxe a el Pic do Areeiro. Just on es troba el Radar núm. 4. I el primer que fem és pujar a el pic referenciat pel seu punt geodèsic.
Continuem, ja baixant, pel camí empredrado cap al Miradouro do Ninho dóna Manta on ens fotografiem amb el meravellós entorn.

Avancem passant per la Pedra regeixi i vam arribar a el primer túnel. El Tunel do Pico do Gat. Aquesta ruta passa per bastants túnels. Són relativament curts i no requereixen il·luminació, més enllà de la llanterna del mòbil si hi ha bassals d’aigua. Continuem vam passar altres dos més petits i després fem un altre més llarg sota el Poio Moledo. I després un altre petit túnel que ens porta a el punt més baix de la ruta. Ara ens queda una forta pujada cap al Pic Ruivo ajudats per les plataformes d’escales instal·lades per ajudar-nos.

Finalment arribem a la Casa de Ruivo i ja ens queda l’últim atac al cim de l’illa. El Pic Ruivo (1862 msnm) i els seus miradors.

Ara ens queda retornar a el punt de sortida desfent camí. Amb el que és molt important haver dosificat les nostres forces. No és una ruta perillosa ni difícil. Aquesta molt controlada però la seva elevada distància i desnivell Podeu fer difícil per a algunes persones no habituades a anar per muntanya.

Madeira PR1 -Pico Areeiro – Pico RuivoMadeira PR1 -Pico Areeiro – Pico RuivoMadeira PR1 -Pico Areeiro – Pico RuivoMadeira PR1 -Pico Areeiro – Pico RuivoMadeira PR1 -Pico Areeiro – Pico RuivoMadeira PR1 -Pico Areeiro – Pico RuivoMadeira PR1 -Pico Areeiro – Pico RuivoMadeira PR1 -Pico Areeiro – Pico RuivoMadeira PR1 -Pico Areeiro – Pico RuivoMadeira PR1 -Pico Areeiro – Pico RuivoMadeira PR1 -Pico Areeiro – Pico RuivoMadeira PR1 -Pico Areeiro – Pico RuivoMadeira PR1 -Pico Areeiro – Pico Ruivo