Gata – Torre d’Almenara

Comencem la ruta sortint de el Poble de Gata i agafant el sender de el Camí de l’Almenara. La senda ens va pujant tranquil·lament, tot passejant per camps de falgueres i roures. Sempre observats per la Torre de l’Almenara.

Arribem a la pista de La Pujada de l’Almenara i allà agafem el sender que ens puja a la Torre de l’Almenara. Que data d’èpoques d’ocupacions mores.

Des fem el camí de baixada i a la pista girem a l’esquerra per recórrer el Camí de Pujada a l’Almenara, però que en aquest cas ens baixa a l’Embassament de Gata. L’entrada estava oberta i vam aprofitar per visitar-lo.

Vam baixar a la cruïlla de la Carretera CC-6.2, just on hi ha el Port de la Creu de Pedra.

Després ja baixem pel sender PR-CC 189 Ruta de les Fonts que transcorre per la Calçada Romana i ens porta a Gata creuant el Riu Negrón.

Gata-Torre de AlmenaraGata-Torre de AlmenaraGata-Torre de AlmenaraGata-Torre de AlmenaraGata-Torre de AlmenaraGata-Torre de AlmenaraGata-Torre de AlmenaraGata-Torre de AlmenaraGata-Torre de AlmenaraGata-Torre de AlmenaraGata-Torre de AlmenaraGata-Torre de AlmenaraGata-Torre de Almenara