Entre l’Atazar i la Serra del Rincón

Iniciem la ruta des del petit poble de la Serra Nord de Madrid. L’Atazar. I ho fem rodant per la seva sender GR-300 Senda Genaro que per pista … i per escalfar … ens porta a les Antenes de Matachines.

Allà, i sense arribar a les antenes. Prenem la petita carretera M-130 durant 1 quilòmetre i ens desviem a l’esquerra pel Camí dels Lonchares, que continua pujant per la Vall de el Riu del Riato. I just abans de passar la pista per sobre d’ell, on hi ha un aljub de bombers. Podem albirar un preciós exemplar de voltor posat sobre la Penya Aljub. Sense cap mena de dubte. Tot un regal de la Natura … i que ens ha servit per descansar ja que ens queden els tres últims quilòmetres, i més durs del Camí dels Lonchares fins arribar al cim de la Tiesa de 1675 msnm. Cim del dia i preciós lloc on poder contemplar les vistes de les valls a les portes de la Serra del Rincón.

Continuem per la carretera M-130 durant un quilòmetre de baixada fins el desviament a la dreta de la pista de la Morra. Que ens va portar perimetrant l’Alt del Perrejón fins al Coll de les Colomes (1602 msnm.) On es poden veure marcats diversos llocs de caça de les mateixes.

Des d’aquest punt comencem una enganyosa baixada que té algunes llarges pujades, que, encara que són suaus, es fan pesades pel cansament i la calor del dia. Passem pel Coll Llano, El Portell i la Gola el Portell fins arribar a Coll de Pinilla on ja si comença la llarga baixada per pista seguint les marques del GR 88 – Senders del Jarama, al seu pas per la Serra Nord, fins al coll de Torrejón on l’abandonem per seguir per la pista que ens porta a l’Atazar … però per no arribar en baixada. Que millor manera d’acabar que amb una curta però darrera pujada a l’arribada a el poble de l’Atazar.

Entre el Atazar y la Sierra del RincónEntre el Atazar y la Sierra del RincónEntre el Atazar y la Sierra del RincónEntre el Atazar y la Sierra del RincónEntre el Atazar y la Sierra del RincónEntre el Atazar y la Sierra del RincónEntre el Atazar y la Sierra del RincónEntre el Atazar y la Sierra del RincónEntre el Atazar y la Sierra del RincónEntre el Atazar y la Sierra del RincónEntre el Atazar y la Sierra del RincónEntre el Atazar y la Sierra del Rincón