Iniciem la ruta des del pàrquing de el Restaurant el Xalet. I quan vam començar a rodar el primer que anem a visitar és el Far del Dic de Nadal, o conegut popularment com “far vermell”, que data de 1881 quan es va ordenar la seva senyalització de l’escullera escullera de la Punta de Nadal.
Després vam continuar rodant cap al Port de Cartagena recorrent la carretera a l’Espalmador que ens porta a la Rambla de Benipila. I que pedalem per ella fins arribar al Carrer Reial passant per la Porta de l’Arsenal i arribant a les Universitats i museus. Per després seguir pel Passeig d’Alfons XII i el Passeig del Moll. Tot aquest front de la Badia de Cartagena ho fem per les marques compartides dels senders, GR-92 Sender de la Mediterrània i GR-250 Camí de l’Apòstol.
Arribant a la Barriada de Sant Jaume pugem per pista creuant la Rambla del Coure fins al Turó de Sant Julià de 296 msnm, on al segle XVI va ser utilitzat com a talaia per donar avisos de presència d’enemics. I ja durant els segles XVIII i XIX es va anar construït el Castell de Sant Julià.
Aquest castell és actualment visitable quedant sol per albergar antenes actualment. Però des Carles III fins a l’actualitat ha tingut diverses funcions defensives i militars. Usat en la Guerra Civil com va ser utilitzat també com a presó per a alts càrrecs de l’exèrcit espanyol. I que va continuar com a presó en els vuitanta.
Seguim ruta baixant cap a les Bateries de Trincabotijas, que no es poden visitar. És una construcció de al segle XVII, per la qual cosa es considera la bateria de costa més antiga de Cartagena. La bateria va ser desartillada a l’acabar la Guerra Civil.
Posteriorment ens vam ajuntar novament amb el GR-92 i vam passar per la Platja La Cortina i voltar de les Bateria de Santa Anna Complementària, de la Bateria de Santa Anna Acasamatada i de la Bateria Sant Isidor i Santa Florentina.
Seguim pel GR-92 deixant la Bateria de Sant Leandre a la nostra esquerra Fortificació de al segle XVIII que es troba situada al costat del dic de la Curra senyalitzat pel Far del Dic de La Curra o popularment conegut com “far verd”.
Desfem tot el camí pel GR-92 per la badia fins a arribar novament a la Rambla de Benipila, que també la vam rodar entrant novament al port, però aquesta vegada desviant-nos per pujar a el Turó de Galeres de 208 msnm. On es troba el Castell de Galeres. Construït al segle XVIII i que va tenir importància en Revolució Cantonal de 1873. Després durant la Guerra Civil va ser utilitzat com a presó de tropa. I 1987 pas de mans de l’Exèrcit de Terra a la Marina. Actualment es troba tancat el que li permet una millor conservació. Està catalogada com a Bé d’Interès Cultural. Amb el que ens hem de conformar amb fer-nos la foto des de dalt de la seva mirador.
Desfem camí de baixada ara, però girem cap a la Bateria de San Fulgencio i després vam pujar a el Centre defensiu de Fajardo. Un conjunt de Bateria i Caserna que va ser el nostre últim punt defensiu visitat.
Ara ja només ens quedava baixar per acabar la ruta i prendre’ns un bon Calder Murcià.
Video
Mapa
Max elevation: 290 m
Total climbing: 1488 m
Total time: 03:13:33