Vall d´Aran dia 3 – Baqueira – Montgarri

Sortim de Baqueria i fem 1 quilòmetre per carretera per agafar un sender en FORTA PUJADA per evitar les ziga-zagues de la carretera de Baqueira que trepitgem uns 250m per agafar pista de nou en pujada forta cap a la cota 1900 i els aparcaments de les pistes.

Un cop a Pla de Beret fem la volta al preciós i concorregut paratge de Montgarri, decidim anar per la pista transitada ja que fa baixada i tornar tranquils pel camí de vianants.

De nou a Beret agafem la carretera fins la divisió d’aigües on neixen els rius Noguera Pallaresa i Garona molt a prop un de l´altre i marxen un cap a cada banda, a tocar del monòlit de pedra. Comença la baixada per caminet pedregós, són 7 quilòmetres de baixada per sender, camí i pista que travessa la carretera i passa per Bagergue (restaurants), Unha, Salardú (més restaurants) i Gessa.

Tenim una opció per tornar al punt d’inici però decidim fer una pujada pistera per fruir d’un descens d’Enduromies on podem triar el grau de dificultat dels descensos preparats dins el bosc, tots senyalitzats i ben divertits.

Després de la baixada que ens deixa a tocar d’Arties reprenem la tornada pel sender emboscat preciós on cal respectar els vianants i vigilar altres bikers que baixen esverats.

Per variar tornem pel barratge d’Aiguamòg per fruir d’un darrer senderet de baixada abans de tornar de nou cap a Baqueira pel camí empedrat.

Baqueira - MontgarriBaqueira - MontgarriBaqueira - MontgarriBaqueira - MontgarriBaqueira - MontgarriBaqueira - MontgarriBaqueira - MontgarriBaqueira - MontgarriBaqueira - MontgarriBaqueira - MontgarriBaqueira - Montgarri