Serra d’Ojos-Albos

Sortim des de la petita població avilesa de Ojos-Albos per caminar per tota la serra que porta el seu nom.

Comencem per la zona de bestiar del Colladillo i la Penya Serrana fins que vam arribar al Rierol del Valdelaguila, afluent del Voltoya. Aviat el creuem per ascendir uns pocs metres per arribar a l’abric de la Penya Mingovela, buit orientada al Nord, on podem contemplar admirar les pintures rupestres. Van ser descobertes en 1974 i se situen sobre les èpoques del final del Bronze i el Baixmedieval.

Seguim rierol amunt i que seguirem pràcticament en tota la longitud i el creuant diverses vegades. La pujada és suau i es fa molt suportable entre la zona verda de la ribera.
Passem per la casa de la Serradilla, en ruïnes totalment, i seguir-nos rierol amunt suaument fins ja gairebé seu naixement. Però abans girem a la dreta per fer la pujada més forta del dia al costat del vessant de pedres. Que ens porta a l’Alt del Cap, 1655 m., Des d’on podem contemplar la plana del Riu Voltoya amb la seva Embassament de les sàrries creuat capritxosament per la carretera AV-500.

Seguim per la pista del Parc Eòlic de Ojos-Albos fins a la cota màxima del dia i de la serra. El punt geodèsic de la Creu de Ferro, 1662 m.
Seguim tota la corda dels molins eòlics passant per la Canyada del Portacavelo i el repetidor de TV. Des d’on ja comencem a baixar pel Camí de la Talaia per girar, ja gairebé a baix, a l’Esquerra pel Camí de la Serra que ens torna al poble de Ojos-Albos.

I que millor manera de tancar el dia que provant unes bones insistents en la Venda de la Miel de Vicolozano.

Bona ruta i millor companyia de Luis que s’estrena en aquestes sortides. … Vinga que ja hem de planejar la següent!

Sierras de Ojos-AlbosSierras de Ojos-AlbosSierras de Ojos-AlbosSierras de Ojos-AlbosSierras de Ojos-AlbosSierras de Ojos-AlbosSierras de Ojos-AlbosSierras de Ojos-AlbosSierras de Ojos-AlbosSierras de Ojos-AlbosSierras de Ojos-AlbosSierras de Ojos-AlbosSierras de Ojos-Albos