Parco dell’Alto Garda Bresciano- Rifugi Pirlo

Sortim des de San Michele (Gardone Riviera), i més concretament des de l’Hotel Colomber, per la Vall di Sur. Aviat arribem a les senyals del sender CAI (Club Alpi Italià) número 8 que ens porta per pista amb una pujada constant que ens acompanyarà al Refugi de Pirlo. Seguim pista amunt i a estones fem retalls pels senders coberts de fulles que l’hivern ha deixat a terra.

Al km 5 arribem a Pirello on es desviem cap al Refugi de Pirlo pel sender que aviat baixa cap el Coll de l’Spino.

Ara ja des del Coll de L’Spino, al refugi es un passeig que segurament es pot veure un dia normal. Cosa que amb la forta boira que ens ha tocat no podem confirmar.

Aviat este al refugi on ens trobem amb el grup de bici que ens ha passat fa poc i coincidim amb una simpàtica parella de noies italianes que de seguida vàrem connectar, pot ser per l’Spritz! Vam degustar al refugi un magnífics casoncelli, plat de pasta típic de Brescia.

Després d’aquesta esplèndida estada al refugi de Pirlo, i més que no teníem planejat res al no conèixer-lo, desfem camí pel pas del Coll de l’Spino fins a Pirello on ara agafem el sender CAI 6 marcat con Sant’Urbano – Sanico. Està a estones massa enganxós pel fang. Però sense problemes arribem a Sant’Urbano. En aquest punt agafem el sender número CAI 23-13 anomenat Passo Buelino – Sanico – S. Michele. Però aviat ens desviem cap a la dreta però sincerament els costa trobar l’entrada al sender, com podeu veure al track, ja que inicialment està cobert de fulles.

Tanquem la ruta per un bonic sender on passem per una zona de caça d’ocells. Curiosa si més no!

Finalment arribem a San Michele on teníem el cotxe aparcat.

Bona ruta amb dos parts ben diferenciades, Una pujada constant fins el Refugi de Pirlo on no us deveu perdre els seus Casoncelli i els seus Spritz i una baixada per sender divertida. Llàstima de la boira que ens ha impedir veure el paisatge i les seves vistes.