Rutes del Bosc Platejat i l’Aigua

Sortim des de l’aparcament del Restaurante Nuestra Señora de Fàtima i ens possem a caminar per la pista asfaltada que ens porta a refugi Merendero de La Jarosa. Des d’aquí seguim per pista sense asfaltar i perfectament senyalitzada amb marques de SL verd-blanc amb un punt gris, anomenada “Bosque Plateado”. Continuem pujant per la pista paral·lels al Rierol de la Calle de los Álamos fins el seu naixement on gaudim del mirador del Bosc.

Des d’allà podem contemplar la grandària de la Sierra de Guadarrama i el motiu del nom de la ruta. “Bosque Plateado”, li ve del color grisenc blanquinós del tronc dels pins (Pinus nigra). Una espècie escassa de la Serra.

Continuem per pista cap el Barranc del Tomillar, on a la creuilla del Camí de la Carrasqueta, fem un tros entre vegetació baixa per trobar-nos amb els senders del Rierol Picazuelo. Aquesta segona part es més maca i el descens entre el rierol i la Gran Tanca de Felip II. Arribem a la pista i ens trobem amb les marques del SL verd-blanc amb un punt blau que anomenat “En Busca del Agua” i que ens porta a l’Embassament de La Jarosa i al nostre punt d’inici on aprofitem per fer un mos.

Tranquil.la ruta. Fàcil malgrat el seu quilometratge.