Ruta del Coure de Madrid

Iniciem la ruta a Molino de La Hoz i sortim per la pista del Camí de la Depuradora que no puja a El Cantizal i d’allí ja baixem a creuar el Riu Guadarrama pel Pont de l’Retamar.
En aquest punt comença l’ascensió al “Mortirolo” pel camí de el Pont de l’Retamar a Colmenarejo. L’ascensió màxima s’assoleix en Turó del Paredón de 842 msnm.

Entrem a Colmenarejo i vam sortir per la Universitat Carlos III, pedalejant pel Cordel de l’Espernada, però de seguida ens desviem per la Collada de el Camí del Pardillo passant per les ruïnes de l’antiga fosa del coure que li dóna nom a la ruta. Això és ara propietat privada, però són visibles ja que es troba a la banda de la tanca de la propietat.

Una mica més endavant, ens desviem per la Collada de el Turó de l’Burro. Que de seguida es va convertint en un bonic sender de baixada. I que ens porta les ruïnes de la mina de coure “Antiga Pilar”. Els seus 65 pous i les nombroses galeries la van fer la mina de coure més important a la província de Madrid i que va cessar la seva activitat en el 1909 després d’un incendi de el pou mestre.

Continuem de baixada cap a la urbanització de Les Costes passant el Rierol del Riosequillo (o Codony). Vam pujar literalment totes les costes de la urbanització i sortim per la pista del Camí de Villanueva del Pardillo.

Passem per la Casa de la Patata. Punt estratègic de la famosa batalla de Brunete de la Guerra Civil espanyola. I seguir-nos pista amunt fins que girem a la dreta i entrem al Bosc de la Ventilla II, passant gairebé pel Turó de la Osera de 829 msnm. per ja baixar fins a buscar la pista del Camí de les Vinyes i després ens unim amb la pista de forta baixada que hemo pujat abans. La del “Mortirolo” i que ens torna a Molino de La Hoz.

Ruta del Cobre de MadridRuta del Cobre de MadridRuta del Cobre de MadridRuta del Cobre de MadridRuta del Cobre de MadridRuta del Cobre de MadridRuta del Cobre de MadridRuta del Cobre de MadridRuta del Cobre de Madrid

[sgpx gpx=”/wp-content/uploads/gpx/BttMania 2020 05-31 Ruta del Cobre de Madrid.gpx”]