Marvão – Riding between the Hispanic- Portuguese Border

Sortim de Marvão, poble medieval fortificat que s’assenta a gran altura sobre un penyal envoltat d’un paisatge de camp a la regió portuguesa de l’Alentejo, molt proper de la frontera amb Espanya. I vam rodar de baixada per la carretera, però de seguida girem a la dreta cap Cabeçidos i Rangiha. Començant a gaudir de la Serra de São Mamede. (Parc Natural de la Serra de San Mamés).

Continuem per camins entre finques i paral·lels a la Ribera dóna Nau fins a creuar la Ribera dóna Sapateira i arribés a la Muntanya 2 Amoreiros on creuem la frontera natural del Riu Sever sobre li Pont Internacional de la línia fèrria, ara en desús del Ramal de Càceres.

Ja en terres espanyoles de la província de Càceres, rodem pel PR-CC 98 El Salt del Cavall, pel camí d’Herrera i Cedillo passant pel Dolmen del Cavall i el de la Porra del Ruc. Arribem ha l’Horta de la Lluna i el Mas del Anna. Seguim cap al dolmen de la Miera i d’allí a Sant Pere.

Sortim pel camí de la Pitarancha, arribant a la Casa el Planterío. Punt fronterer i vam entrar a Portugal pel sender PR4 MVR – Percurso do Contraban do Cafè. Ja novament al Parc natural de la Serra de San Mamés.

Passem pel poble dels Galegos i ens fiquem la Muntanya de Baixo. Creuem novament el Riu Server pel Posa’t Velha i allà vam començar la pujada per li Cabeço do Mouro per ia connectar a l’última i forta pujada per la Calçada Medieval de Marvão que ens endinsa en dins de les fortificacions de Marvão.

Preciosa ruta des del poble medieval fortificat de Marvão (Alentejo) en ple Parc Natural de la Serra de São Mamede. I que ens permet rodar per terres Hispano-lusitanes usant part dels senders PR-CC 98 El Salt del Cavall i PR4 MVR – Percurso do Contraban do Cafè. Amb el colofó final de la volta per la calçada medieval que ens puja al penyal sobre el qual s’assenta el poble medieval emmurallat de a Marvão.