Bustarviejo – Travessia Tres Valls

Sortim des de Bustarviejo, poble de la Serra Nord de Madrid i assentat a la falda de la serra de Guadarrama, en el seu vessant meridional. I comencem baixant pel Camí de les Vinyes per jugar entre els seus senders i lloses de granit. Passant a prop de les ruïnes de les seves dos molins (Cimero i Bajero) arribem a la carretera M-631 creuant just sota el viaducte de 26 m d’alçada i 11 arcs de la via del tren.

Seguim endavant per les impressionants pedreres de granit (Navazales i Guillén) per acabar agafant la Canyada Real, que és el lateral de l’A1 que ens porta al poble de la Cabrera. El creuem contorneándolo passant diverses vegades per sota l’A1 per tornar-la a creuar per ultima vegada, ara per dalt, un cop superada la Cap Mala.

Ara contornejem la Serra de la Cabrera per la seva cara Nord fins arribar al poble de la Gola dels Montes i sortim pel camí que uneix aquest poble amb el de Canencia.

Creuem Canencia, sortint per l’Ermita del Sant Crist agafant el PR28 que ja ens pujarà al Port de Canencia. Aquí baixem per la carretera M-629 fins a la Cotilleja on tornem a entrar al camp.

Entre pistes i senders i coberts de rouredes arribem al GR-10.1 que ens porta al Coll i d’allà ja de baixada tornem a Bustarviejo.

¡Magnifica ruta allà on n’hi ha! Si voleu divertir-vos i tenir un dia completi de BTT per la Serra Nord de Madrid. ¡Aquesta és la ruta!

I que millor manera de tancar-lo que amb un impressiona’t costella al Restaurant La Casona.