BTT Regne dels Mallos

Ens vam muntar un cap de setmana dels que podríem anomenar màgics! Vam quedar amb el nostre amic Miguel per rodar i passar un dia per la seva Osca natal.

Comencem des del poble de Murillo de Gállego, amb vistes als Mallos de Riglos, i ens vam inspirar a endinsar-nos en la comarca de la Foia d’Osca repetint el track del Regne dels Mallos Bike. Sortim cap al Tanco de la Lopera i veient els Mallos de Murillo a el fons, per després contornejar el Barranc de la Buerra i poc a poc arribar a el poble d’Agüero.

Seguim per pista cap a les Casas de Campo Fambre passat sota l’Ermita de Sta. Quitèria. Avancem pel Turó de S. Darulo i creuem el barrant de Reacuba. Més endavant arribem a el Molí en Ruïnes de S. Feliços i el Poble de San Feliços, ara despoblat i que sense cap mena de dubte va tenir el seu auge i categoria Reial a principis del Segle XII, època del rei Pere I d’Aragó i la Reina Berta.

Per pista seguir-nos pujant el Zero Cabezón per després baixar-lo i començar a entrar en senders que ens porta a el pas entre dos enormes masses de pedra com a porta de la cova d’Al Foraz, just en el Barranc de la Rabosera.

Seguir-nos paral·lels al barranc i gaudint de les seves vistes i de les vistes dels Mallos de Agüero als que vam arribar a la seva base abans de tornar a el poble d’Agüero novament.

El retorn d’Agüero a Murillo ho fem seguint el GR1, que en una gran part és sender i més passa per la calçada medieval, encara empedrat.

I que millor manera de tancar el dia de tertúlia amb Miguel mentre sabotegem el bon menjar local.

BTT Reino de los MallosBTT Reino de los MallosBTT Reino de los MallosBTT Reino de los MallosBTT Reino de los MallosBTT Reino de los MallosBTT Reino de los MallosBTT Reino de los MallosBTT Reino de los MallosBTT Reino de los MallosBTT Reino de los MallosBTT Reino de los MallosBTT Reino de los MallosBTT Reino de los Mallos