Volta Clàssica de Siete Picos

Sortim des del Aparcament de Dues Castillas en l’alt del Port de Navacerrada per disposar-nos a fer la Clàssica Volta de Siete Picos.

De seguida prenem la senda Herreros que neix des del port i transcorre per cap a l’esquerra vorejant la tanca de les pistes de l’Estació d’Esquí de Navacerrada.

El primer pic que abordem és l’Alt del Telègraf de 1978 msnm coronat per la Verge de les Neus. Seguim endavant baixant a la Prada de Set Becs per afrontar la segona pujada del dia i la més llarga, que ens porta al primer pic més proper al Port de Guadarrama, el més oriental i el mes alt de tots. El setè pic amb 2.138 msnm. conegut com Pic de Somontano en honor al excursionista Albino de Somontano que va traçar el recorregut que avui seguim.

Passem per cada un dels següents pics:

El 6è de 2093 msnm.
El 5è de 2097 msnm.
El 4t 2097 msnm.
El 3r d’2109 msnm.
i el 2n de 2119 msnm.

Deixem sense trepitjar el 1r d’ells, el més occidental, el Pic Majalasna de 1934 msnm, per estar una mica apartat de la resta.

Des del 2n pic, baixem per la trialera de la Senda dels Alevins que ens porta al Coll Ventós de 1896 msnm. i aquí vam iniciar el gir cap a la dreta per l’Ombria de Set Pics i que ens porta al Port de Navacerrada una altra vegada. I ho fem pel mític Camí Schmidt. I com a tal està molt més transitat que la primera part de la ruta.

¡Preciosa ruta. I no per ser tot un clàssic de la serra de Guadarrama, perd el seu valor o encant!