Real de la Jara – Camí El Batrocal – Sendera Rierol de la Víbora

Comencem la ruta a la població de Real de la Jara a la Serra Nord de Sevilla. I ens disposem a fer el sender PR-A 391 Camí del Betrocal. És un sender senzill, perfectament senyalitzat i molt vistós amb parts perfectament diferenciades.

Sortim per la pista que ens porta a la casa Batrocal, que dóna nom al sender, permetent gaudir del paisatge format per extenses muntanyes adehesades de quercines (alzines sureres i alzines) esquitxades per plantes aromàtiques.

La pista s’acaba en arribar a la Rivera de Cala, és la segona part de la ruta i perfectament diferenciada a l’anterior. Aquí ens unim parcialment al GR-48 Sendero de Sierra Morena, però nosaltres seguim sempre les indicacions del PR-A 391 que ens porta per la preciosa Rivera de Cala fins a la seva àrea recreativa i el Centre d’Interpretació.

Creuem la carretera A-5301 i seguim per la rivera fins arribar a la unió del Rierol de la Víbora. Aquest punt és el límit de tres províncies. Huelva, Badajoz i Sevilla.

Seguim pel sender del Rierol de la Víbora, aquesta és la tercera part de la ruta. És igualment vistosa que la Rivera de Cala i ens porta a les portes de Monestir, Badajoz, on ascendim uns metres per veure de prop les ruïnes del Castell de les Torres que data del segle XV o XVI. Ara estem compartint la pista amb el GR-100 Via de la Plata, (Etapa 4: Almadén de la Plata – Monesterio) i que després d’una petita pujada ens baixa a Real de la Jara, on fem un desviament per pujar al Castell del Real de la Jara aixecat a finals del segle XIV pel Rei Sancho IV, i que està perfectament reformat.

Després tornem a baixar al Real de la Jara i menjar alguna cosa compartint espai amb els senderistes de la Via de la Plata.

Real de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El BatrocalReal de la Jara - Camino El Batrocal