Chamonix-Mont-Blanc – Montenvers Mer de Glace

En la nostra segona ruta per l’Alta Savoia, ens anem a el mític poble de Chamonix per fer una bona ruta gaudint de la balconada dels Alps amb el Montblanc i l’Aiguille du Midi com a punts referencials.

Iniciem la ruta des del Pàrquing donis Planards a Chamonix. I agafem el sender que surt des d’allà mateix i que ens porta a les zetes que ens fan pujar a la banda de Torrent de Blaitière. Hem de dir que des que comencem la ruta fins arribar a al Gran Balcon, no hi haurà cap moment de descans. Seran 7 km de pujada constant per superar 1.000 metres d’altura.

En la pujada passarem molt a prop de la Cascada de Blaitière. La veritat és que se sent, amb el que us podeu desviar per veure-la. Aquesta a prop! Nosaltres seguim cap amunt i passem pel Alpage de Blaitière du Dessous. Són unes Prades alpines situades a la muntanya Aiguille de Blaitière, que dominen la vall i ofereixen vistes de privilegiades de les Aiguilles de Chamonix.

Seguim camí de zetes cap amunt contemplant les nevades cims de Mont Blanc du Tacul, Aiguille du Midi, Aiguille du Pla i Aiguille du Grépon. Una preciosa corda alpina!

Finalment vam arribar al nostre primer premi. Estem en la sendera de Grand Balcon Nord. És el nostre primer punt de descans i precís lloc per les seves vistes de la vall i les agulles alpines.

Fins aquest moment, es pot dir que hem estat sols. Només ens hem creuat amb alguns corredors de muntanya. Però a l’arribada al Grand Balcon Nord la cosa canvia. És un traçat més adaptat i usat turísticament ja que connecta Pla de l’Aiguille du Midi amb Montenvers. I es converteix en una zona de passeig de mitja muntanya a cotes de 2.000 m connectades per l’estació del telefèric de el Pla de l’Aiguille i el tren la Mer de Glace-Montenvers.

Seguim pel balcó en direcció la glacera de la Mar de Gel que amb unes ultimes zetes ens porten a assolir la cota màxima de el dia. 2.200 msnm al mirador del Signal Forbes. En aquest punt canvia completament la vista. Estem davant la Drus, l’Aiguille Verte, les Jorasses … i el precís Mer de Glace. Un magnífic glacera que, tot i que s’ha anat retirant molt. No deixa de ser impressionant la seva majestuositat i força.

Després d’avituallar i fotografiar tot. Continuem ruta per la part de la Mer de Glace, baixarem per un camí de fort pendent que serpenteja descrivint grans corbes fins arribar a Le Montenvers, el Grand Hotel – Refuge du Montenvers i l’estació de tren.

Quan vam arribar a aquest conjunt d’hotel i estació. Podem veure també el telefèric que ens baixaria a la glacera i la seva gruta. Encara que també es pot fer a peu. Nosaltres vam decidir seguir en direcció a Chamonix ja que aquesta zona és massa turística. Agafem el sender Chemin du Montenvers que va baixant pel vessant de la vall i a mig camí ens trobem amb l’agradable sorpresa del Xalet de Caillet. A la terrassa o al costat de la calor de la llar, permet gaudir d’un lloc històric a mig camí de Chamonix i de la Mer de Glace. Lloc fantàstic per que únicament accessible a peu.

Després d’un descans i una cervesa, vam seguir el curt camí que ens queda per tornar a l’aparcament de Chamonix on hem començat la ruta.

Chamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de GlaceChamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de GlaceChamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de GlaceChamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de GlaceChamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de GlaceChamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de GlaceChamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de GlaceChamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de GlaceChamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de GlaceChamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de GlaceChamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de GlaceChamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de GlaceChamonix-Mont-Blanc - Montenvers Mer de Glace