Sortida des de Riaza en un bon moment. A la tardor i començant les neus per gaudir d’una preciosa ruta.
Sortim creuant el Riu Riaza cap el Morro del Collado i tornem a baixar fins passar el Rierol del Fontarrón arribant al petit poble de Riofrío de Riaza
Canviem de vesant del Rio Riaza creuant-lo novament i anem a rodar per la roureda de la Hayuela fins a que tornem a baixar cap l’embassament de Riofrío.
Des d’aquest punt continuem els 6 km de pujada per la petita carretera i de molt poc tràfic que ens porta creuant la petita fageda de la Pedrosa fins al Port de la Quesera. Punt de separació entre Segovia i Guadalajara.
En aquest punt ja toquem neu i baixem pel sender que ens porta al Hoyo del Avellano. En la seva primera part es pedregós i ens trobem a molts caminants, així que per respecte i dificultat, fem el primer tram a peu. Després a la Roureda ja es ciclable i encara que trobem més senderistes hi ha espai per tots als corriols.
La baixada es preciosa al costat del rierol de l’Avellano i desprès el Riu Riaza i ens torna a portar a l’embassament de Riofrío.
Seguim creuant Riofrío de Riaza i agafem el bonic sender del Camí de Riofrío de Riaza o també anomenat de Los Molinos, que ens retorna a Riaza, novament.
I ja que estem allà i havíem reservat taula al Restaurant Asador Matimore … no ens estem de res i ens mengem un bon garrí!
[metaslider id=10598]
Video
Mapa
Elevación máxima: 1637 m
Ascenso total: 1016 m
Tiempo total: 04:38:04
