Senderos desde Navalagamella

Sortim des del poble de Navalagamella, situat a la Serra Oest de Madrid. I res més entrar a la muntanya podem veure les restes d’un gran bunker de la Guerra Civil.

Anem cap a la part Nort del poble. Justament al Mirador del Hondillo. Des d’on contemplem la Serra de Guadarrama ja nevada i on comencen els primers corriols de la ruta pels Rius Hondillo i Perales. Per seguir després per la Cañada Real Leonesa, i els senders del Cordel de la Cruz Verde i el del Cordel del Puente de San Juan que ens porten finalment a Fresnedillas de la Oliva.

Sortim pel Camino del Canalizo i tornem a agafar el sender de la Dehesa de Navalquejigo. Es una zona preciosa però que es troba tallada de Febrer a Setembre per la presencia d’espècies protegides. Data important a l’hora de planificar aquesta ruta.

El tram final de la Dehesa es per pista i ens porta novament a Fresnedillas de la Oliva. On, a la sortida d’aquest poble, podem veure altre gran bunker també de la Guerra Civil.
Seguim cap a Navalroble fins al Camino de Navahonda que ens retorna novament a Navalagamella.

I al final de la ruta. Gratament vàrem poder fer un Cocido Madrileño al Bar-Restaurante Km.0. ¡No us ho perdeu! Son molt amables i ens van donar de menjar a les 16.30h.

Ruta molt bonica. Fàcil tècnicament però que, amb tant corriol, 60% de la ruta, s’acaba fent llarga.

Senderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde NavalagamellaSenderos desde Navalagamella