Serra de Ricote

Ens disposem a fer una ruta de senders per la Serra de Ricote de la Regió de Múrcia. I per això vam sortir des de Casa Forestal de la Calera a Ricote, des d’on podem contemplar la grandiositat de la Vall de Ricote formada pel riu Segura. Comencem agafant les primeres corbes de la carretera RM-B15 per ia entrar a la pista forestal de la Serra de Ricote.

Vam entrar al senyalitzat PR-MU10, Sender del barrant de el Pou, i vam començar ascendint la Rambla de el Pont, fins gairebé arribar al Cim dels Lledoners de 1.124 msnm. Continuem cap a la Cova del Diable. Una mica més endavant abandonem el sender PR-MU10 i comencem a baixar pel PR-MU 47, Sender de del Coll de la Fusta, cap a la Casa Forestal de Costa Alta, però sense arribar-hi, ens desviem a l’esquerra pel sender PR-MU 47.1, Variant Sender de del Coll de la Fusta. Per acabar arribant a la Zona de Camp de Dalt de la Bermeja.

Des d’allà vam pujar a Coll del Moro, inici Oest del la Serra de Ricote, per contornejar-la per la seva vessant, primer per un camí forestal que després es converteix en sender que ens porta a del Coll de la Mesquita format pel Cabezo de Palazón i la Serra de Ricote. I seguim pel sender proper a la Rambla de la Mesquita en el seu primer tram i que després gira cap al nostre punt d’inici, la Casa Forestal de la Calera.

(Ruta realitzada al juliol 2013).

Sierra de RicoteSierra de RicoteSierra de RicoteSierra de RicoteSierra de RicoteSierra de RicoteSierra de RicoteSierra de RicoteSierra de RicoteSierra de Ricote