Serra de la Culebra

Indiquem la ruta des del poble zamorà de Ferreras de Dalt, en ple cor de la Serra de la Culebra. I ho fem amb el primer rampell del dia. L’ascensió a la punta de Lleira de 1.174 msnm. una ascensió sense escalfar de 300 metres a 3.2 km. Però bé després d’aquesta ja estem escalfats … i tant que en ple 31 d’agost de l’any 2014 ens van menjar els tàvecs.

Vam baixar pel Rierol de les Mouta, arribant a el Rierol de Serrón on girem a l’esquerra cap als corrals de la Mayada, on a mig camí podem observar les ruïnes en bon estat d’un dels castros preromans de la Serra de la Culebra, després a les Llameras i després cap al poble de Serracín d’Aliste.

Sortim pel Camí de Mayas i fem una parada a la Font de l’Avellanal. Continuem pel camí de la Ventosa cap al Picón, la pedrecilla i poc a poc vam arribar a la Penya Farragosa. La nostra segona cim del dia.

Vam baixar cap a la Penya de l’fornicar i vam superar la pujada de Robamalo, per ia caure cap al nostre poble d’inici.

(Ruta realitzada a l’agost 2014).

Sierra de la CulebraSierra de la CulebraSierra de la CulebraSierra de la CulebraSierra de la CulebraSierra de la CulebraSierra de la CulebraSierra de la Culebra