Ronda – Serra de les Salinas

Iniciem la ruta des de l’Hotel Molí de l’Arc, que és un cortijo andalús típic de principis de segle XVIII i es troba a 13 km de centre de Ronda.

Comencem a pedalar en direcció a Ronda pel Camí dels Contrabandistes cap a la Font de la Figuera. I després cap al Cebadero on agafem la ruta de la Via Serrana, que és La Ruta Jacobea des del Camp de Gibraltar, a través de la vella Cañada Real de Ronda a Sevilla i que a l’arribar a Sevilla es converteix en Via de la Plata.

Més endavant ens havíem per agafar el GR-249. Etapa 24: Ronda – Estació de Benaoján. I que seguirem fins arribar a Ronda. Parant a les magnífiques vistes de postal de Mirador de la Foia de el Tajo. Amb les típiques vistes de el Pont del Tajo sobre el riu Tajo.

Seguim el GR-249 i entrem a Ronda passant sobre el Pont del Tajo i vam visitar i vam gaudir de les vistes dels miradors de Parador de Ronda.

A la seva sortida passem per la Plaça de Bous de Ronda on en els seus exteriors hi ha una estàtua, Monument al Toro, d’un impressionant exemplar.

Sortim de Ronda cap al Recinte firal i allà agafem el GR 243. Serra de les Neus. Etapa 1: Ronda – El Burgo, GR-249. Etapa 23: Burgo – Ronda.

Quan vam arribar a l’encreuament del Cordel de el Camí dels Pescadors l’agafem en direcció el Mas de Don Gaspar. Seguim paral·lels a la via de tren passant pel Manantial de la Ventilla i més endavant ens vam creuar amb el GR 7 – De Andorra a Tarifa i el Riu Guadalcobacín. Seguim junts amb la via de tren fins al Turó dels Añejales. On girem al nostre punt d’inici pedalant pel Cordel del Port del Quejigal a el Port de la Muntanya fins al Mas de la Tormentilla.

El tram final és pujant a la Serra dels Cims i baixar per la Venda dels Frontons fins al nostre punt d’inici.

(Ruta realitzada al gener 2016).

Ronda - Sierra de las SalinasRonda - Sierra de las SalinasRonda - Sierra de las SalinasRonda - Sierra de las SalinasRonda - Sierra de las SalinasRonda - Sierra de las SalinasRonda - Sierra de las SalinasRonda - Sierra de las SalinasRonda - Sierra de las SalinasRonda - Sierra de las SalinasRonda - Sierra de las SalinasRonda - Sierra de las Salinas