Tavertet – Cinglera Avenc – Rupit – Salt de Sallent

Sortim de Tavertet i deixem la pista per seguir més a prop dels cingles i les vistes en corriol una mica amagat per la vegetació però sense pèrdua. Impressionant Mirador del Silenci on pràcticament acaba la primera pujadeta. El primer sender preciós de baixada és al bosc després de Rajols i arriba fins a Rupit, tots els serveis, especialment el forn i les seves coques de traca i mocador.

Visitem Rupit i marxem cap el nord, una pujada agradable esquivant la carretera fins arribar a La Devesa i agafar una pista planera, després baixada i un tram preciós espectacular al costat del Torrent del Gravet. Apoteosi final en arribar al mirador del Salt del Sallent que avui porta aigua i està espectacular.

Comença la pujada de nou cap a Rupit i afegim la variant de Sant Joan de Fàbregues que a més de justificar la visita ara té restaurant i terrasseta ben agradables on parem a fer un mos.

Arribats de nou a Rupit tornem al pont dels tres ulls i remuntem cap el mirador del Soler, ben bé a sobre de Rupit. Una mica de remuntada suau, camins i més dreta arribant a El Perer. De nou un bosc preciós, obac, frescal i maquíssim culminat per cinc minuts a peu arribant al coll de Sesviles.

Final amb baixada i un parell d’ondulacions per pista ràpida fins a Tavertet.