Traductor

Tenerife 2014: Observatori Teide - El Médano PDF Imprimeix Correu electrònic
dissabte, 15 de febrer de 2014 23:05

2R001

Segona sortida per terres tinerfenyes que s'inicia prop de l'Observatori Astronòmic del Teide a uns 2.325 metres de cota entre el Parc Nacional de les Cañadas del Teide, el Parc Natural de la Corona Forestal i la zona militar: s'ha d'anar amb peus de plom. Carenem la Corona Forestal deixant a mà dreta el majestuós Pic del Teide i la caldera volcànica i a l'esquerra ens queda el litoral sud de Tenerife albirant la veïna illa de Gran Canària. Paisatge espectacular i pedregós amb trams puntuals complicats de pedalejar per la gran fragmentació del terreny. Arribats al Barranco del Río iniciem uns 7km de pujada fins a la cota 1.800 a tocar del Paisaje Lunar. Un vertiginós descens per tot tipus de camins, senderons i corriols pedregosos, on destaca el de Las Vegas, ens baixarà cap a Los Derriscaderos amb nombroses coves i formacions geològiques singulars. Recomanable dur proteccions.

2R002

(*) Clicar en el mapa topogràfic per descarregar el track. Inclou variant per entrar al centre de El Médano per corriol de la Jaquita.

Tota una sensació iniciar la sortida i, després d'un gir, trobar-se enfront de l'imponent Pic del Teide amb els seus 3.719 metres en un dia esplèndid i amb enfarinada inclosa. El tercer major volcà de tot el món amb una darrera erupció documentada l'any 1909. Estem a tocar del Parc Nacional de les Cañadas del Teide considerat Patrimoni de la Humanitat i que bé es mereix una visita:

2R003

La pista pedregosa ens permet vorejar el cràter i les "cañadas" amb un impressionant paratge a banda i banda:

2R004

Damunt del mar de núvols s'albiren "las Cumbres" de l'illa de Gran Canària visitada amb BTT l'any 2013 pel Lluís, Xavi i un servidor:

2R005

Impressionen les dimensions de la Caldera amb formacions geològiques que criden l'atenció com per exemple "Valle de la Piedras Arrancadas" i uns penya-segats que oscil·len entre els 2700 i els 2100 metres d'alçada conformant els murs del cràter. En les zones més obagues encara queden restes de neu i glaç:

2R006

Bonica estampa del Teide amb les "cañadas" en primer terme:

2R007

2R043

Abans d'arribar a la Montaña de la Angostura ens despengem per camins on no trobes una pedra fixa a terra ni per casualitat: 100% rock&roll!. Divertit, per suposat que si, però s'han d'extremar les precaucions: per sort no vam patir relliscades de consideració.

2R008

Terreny abrupte. En els corriols trialers controlar les nostres bicis era complicat; un repte on l'adrenalina ens sortia per les orelles (-;

2R009

En una vista aèria de l'illa (des d'un avió p.e.) un dels barrancs que es veu a simple vista és el gegantí Barranco del Río (Arico) que parteix la Corona Forestal amb un tall profund. Per creuar-lo toca trialera de baixada i remuntada posterior a peu d'uns 15 minutets amb la bici al coll. Abans entrepà i bany de peus:

2R010

Recuperem la pista del Parc Natural de la Corona Forestal i pugem per aproximar-nos al Paisaje Lunar. Enllacem amb un bon corriol que primer ens baixa pel Barranco de las Aguas i després de creuar-lo remuntem fort amb un petit tram a peu fins a la cota 1.800m.

2R011

Donada la impossibilitat d'accedir amb BTT al Paisaje Lunar (prohibit) encarem les nostres màquines cap al mar iniciant un llarg i trepidant descens pedregós: ja en teníem ganes!. Al fons s'albira Gran Canària:

2R012

Venim de les muntanyes pelades dels fons i el camí passa per diversos trams extremadament pedregosos on es pot controlar la bici. Això no treu que sigui recomanable dur proteccions (colzeres i/o genolleres). Tot i trobar-nos en la zona sud de Tenerife ja veieu que de secarral res de res: ben verd ens ho hem trobat després de les copioses pluges de setmanes anteriors.

2R013

Creuem aquest collet entre les pedres per resseguir el Barranco de Las Vegas: una de les zones més espectaculars de la sortida.

2R014

En Domènec calculant amb precisió mil·limètrica per on coi s'han de baixar aquests "escalonsitos". Com ja vens curat d'espants es fan sense massa dificultat:

2R015

El Barranco de Las Vegas ens queda a l'esquerra en aquesta imatge. Trobem coves/galeries com la de Las Lajas o La Degollada:

2R016

Arribant al poble de Las Vegas la vegetació sembla més pròpia del nord de l'illa que no pas d'on ens trobàvem:

2R017

En Lluís no podia escollir millor lloc que Tenerife per posar a prova la Santa Cruz:

2R018

Aquests cactus algun disgust van donar en forma de punxada cosa que ens va restar un temps preciós.

2R019

Una bona mostra de l'empedrat tradicional a l'illa. Aquí fou treure la càmera de fotos i... tots parats! (-;

N'hi ha gustos per tot; particularment em resulta força divertit fer descensos d'aquest tipus: "trompi-trompi" tinerfeny.

2R020

Ja estem en cotes baixes passant pel Monumento Natural de los Derriscaderos on el terreny és sorrenc i argilós:

2R021

El paratge dels Derriscaderos és ben peculiar amb una infinitat de galeries i restes de les colades piroclàstiques d'erupcions volcàniques explosives. Veiem al Domènec enfilar-se pel caminet superior:

2R023

Foto de grup finalitzant la sortida amb Domènec, Xus, SBK i Guillermo.

Vam iniciar la sortida ben tard (11h) i si això li sumem punxada i que el sol ens abandonava totalment a quarts de set no ens va quedar cap altra alternativa: vam haver de retallar sense arribar al centre d'El Médano com estava previst. En el track s'adjunta el tros que ens va faltar pedalejar i que ressegueix el corriolet de la Jaquita fins a la platja.

2R022

Fotos: Domènec, Guillermo, SBK i Xus.