| Veure tema anterior :: Veure tema següent |
| Autor |
Missatge |
chus Per-tirar-coets

Registrat: 26 Des 2006 Missatges: 2209 Ubicació: Sant Joan Despí
|
Publicat: Dv Mar 28, 2008 9:21 pm Assumpte: BrikoGPS |
|
|
Un dels problemes més comuns que poden aparèixer en un GPS (amb el pas del temps) és que amb les vibracions es desconnecti l'aparell especialment en baixades pedregoses a tot drap o trialeres contundents.
Certament és una pallissa estar pendent en les baixades de si el "trasto" es manté encès o ha patit una "apagada" involuntària.
Aquest problema es deu a que l'energia de les piles es trasmet a la placa base del GPS per contacte i no per cable (comdeumana!) ... això fa que amb les milers de vibracions que anem acumulant les superficies en contacte es vagin llimant o fent malbé
El meu GPS ja fa un parell de mesos que anava donant pel sac amb aquestes "desconnexions involuntàries" precisament en les millors baixades i l'ha arribat l'hora de passar pel "quirofan" practicant-li una mena de by-pass.
Us il·lustro l'operació que veureu que no resulta complicada:
Material: GPS "malalt" + soldador + estany + tornavís petit + talla cables + cables petits + i una mica de pols i paciència
El primer de tot: despullar al "pacient"
Compte que la banda de goma protectora no es trenqui per enlloc; s'ha de desenganxar amb cura
Un dels moments més "repel·lents" es desfer la cinta adhesiva (de dues cares) que envolta el GPS. Et deixa el dits ben enllardats així que desprès de retirar la cinta convé netejar-se bé les mans i passar una mica de cotó-fluix amb alcohol ... d'aquesta manera evitarem enganxar-nos i deixar ditades per tot arreu:
Ja tenim al "pacient" obert en canal: no us faci respecte; és qüestió de tocar el mínim possible la placa base (color verd).
La idea és ben senzilla: es tracta d'unir els pols que surten de les piles amb els pols de la placa base per cable amb soldadura (estany).
Amb una imatge es veu més clar
Compte amb no creuar el pols ... llavors si que el podem fer malbé
Comencem a escalfar el soldador (de quan un dels meus germans estudiava F.P. pels anys 80 ).
Revestim la punta del cable amb estany i el pol on l'enganxarem també:
Procedim a unir cable i pol escalfant l'estany amb el soldador. No acumuleu massa estany sinó el gruix no us deixarà, posteriorment, tancar el GPS. Que quedi ben fort però sense fer "muntanyes" d'estany.
El cable el podeu deixar una mica llarg per poder treballar millor: al tancar el GPS el cable es pot encabir en una cavitat situada just sota l'entrada del USB (part esquerra en el punt blanc).
La part més delicada és la soldadura de l'altre extrem del cable amb el connector de la placa base ... més que res perquè està ple de circuits integrats. Compte amb les gotetes d'estany
Fem el mateix amb l'altre pol i ja podem "cosir" al pacient
Abans, però, us recomeno "embenar" els cables: es fa molt més fàcil situar-los sota l'entrada de l'USB.
Això és voluntari però si veieu que no us tanca del tot bé no està de més una pinzellada de Loctite aplicant una mica de pressió amb la "màquina de convèncer" o amb les mans mateix durant un minutet.
L'estanqueitat es veu mermada i ja veurem si el dia que enganxi pluja a dojo l'humitat no m'envaeix la pantalla. És per això que no m'estat de res i desprès de unes quantes capes de selladora, loctite i masilla crec que resistirà (creuo el dits). Si un dia l'he de tornar a obrir potser necessitaré goma2, ... o millor que em compri un de nou
Tornem a col·locar la cinta adhesiva (a dos cares) superenganxosa i "radioactiva" que ajuda a impermeabilitzar el GPS ... és com la pell del "trasto":
Per últim a netejar el GPS amb una mica d'alcohol
Oi que fa patxoca ?
... i el més important: la cosa funciona
Desprès de tot això em sembla que tindré molts problemes per vendre'l de segona mà
Encara haig de fer-li el test per trialeres i amb humitat extrema però estic convençut que ha quedat millor que no pas estava
Sembla mentida que els de Garmin no puguin vendre el GPS amb un parell de cables de connexió ... no s'entèn . Potser si que encareix el procès productiu però segur que si vulguèssin s'ho podrien permetre millorant, i molt, la qualitat i vida útil dels seus receptors.
Espero que us sigui d'utilitat aquest "brikoGPS",
Arreveure, _________________ " Per obrir-se un nou camí, s'ha de ser capaç de perdre's "
" La queixa pel passat i la por del futur arruïnen el present "
Editat per darrera vegada per chus el Dv Mar 28, 2008 11:19 pm, editat 5 cops en total |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
digi Val-la-pena

Registrat: 01 Nov 2007 Missatges: 134 Ubicació: Sta.Coloma
|
Publicat: Dv Mar 28, 2008 10:56 pm Assumpte: |
|
|
jeje este Chus es la leche... ademas tambien entiende de electronica!!!
cuando quieras te vienes para mi curro a echarme una mano..
tb iba a decir que no esta demas limpiar las chapitas que hacen contacto con las pilas con un algodoncito y un poquito de alcochol y revisar que estos hagan buen contacto con la pilas...
Chus muy bueno este brikobtt _________________ Vive tu ilusion dia a dia, y el fin de semana disfrutala a tope! |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
CHARLI Desfonda@

Registrat: 09 Gen 2007 Missatges: 15 Ubicació: VILA-SECA CITY
|
Publicat: Ds Mar 29, 2008 1:21 pm Assumpte: |
|
|
Yo tambien tenia el mismo problema .Por el momento,lo he solucionado poniendo un poco de espuma entre la tapa y las pilas(por el momento funciona perfecto) ya hace 1 año de esto y bien.Si apararece de nuevo el problema ya tengo claro como arreglarlo .Gracias por la currada chus.
P.D.: yo tambien tengo ese mismo soldador,igualito
salut! _________________ PEDALEO CUANDO PUEDO,LUEGO EXISTO. |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
josep maria tarragona Trote-cochinero

Registrat: 19 Mar 2007 Missatges: 25 Ubicació: TARRAGONA
|
Publicat: Dv Mai 02, 2008 11:03 pm Assumpte: |
|
|
| doncs ami em va començar ahir a fer aquestes apagades i el gps no te ni 5 sortides. |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
kokowood Desfonda@

Registrat: 26 Oct 2009 Missatges: 14 Ubicació: tarragona
|
Publicat: Dj Oct 29, 2009 11:32 am Assumpte: |
|
|
Hola Chus, soc Albert (kokowood).
Li vaix comentar a Anscari el problema que tenia amb el gps i amb
va donar el link on i sortia la teua explicació de repara un gps amb aquest problema de desconexió involuntaria.
Nomes dit que la operació a surtit satisfactoria ara de moment esta en la zona de recuperació a la espera de un caminet ple de pedretes i clots
per dir que si el resultat es satisfactori.
Gracies per la teua super explicació i ja et dire el resultat final.
 _________________ Where is the limit? |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
Anscari Per-tirar-coets

Registrat: 28 Des 2006 Missatges: 705 Ubicació: Tarragonès
|
Publicat: Dj Oct 29, 2009 10:25 pm Assumpte: |
|
|
Vaja tres personatges que han aparegut seguidets en aquest post
Veig que la mafia de Tarragona ciutat te un problema comú... es lo que te el Pont del Diable, trialeres, roca, arrels i clar...
Koko, a veure si has seguit els passos correctament no sigui que a mitja ruta hagis de sofocar un incendi al manillar de la Morewood  _________________ _________________________________
 |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
kokowood Desfonda@

|
Publicat: Dj Oct 29, 2009 10:49 pm Assumpte: |
|
|
No et cal pati compi, que amb una mica de aigueta del francoli
sapaga o u cremem tot
Divendres ja o sentiras a dir al 3/24
Petit incendi al pont del diable ja ja ja ja ja ja
No me no que jo soc com un mcguiber pero sense mc ja ja ja
Ja tramoloooooooo _________________ Where is the limit? |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
chus Per-tirar-coets

Registrat: 26 Des 2006 Missatges: 2209 Ubicació: Sant Joan Despí
|
Publicat: Dv Oct 30, 2009 8:26 pm Assumpte: |
|
|
| kokowood escrigué: |
Gracies per la teua super explicació i ja et dire el resultat final.
 |
Gràcies koko pels teus comentaris
M'alegro que la "manipulació" també t'hagi resultat satisfactòria  _________________ " Per obrir-se un nou camí, s'ha de ser capaç de perdre's "
" La queixa pel passat i la por del futur arruïnen el present " |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
kokowood Desfonda@

|
Publicat: Dv Oct 30, 2009 9:31 pm Assumpte: |
|
|
Chussss operació de conyia a resultat.
Aquesta tarda le posat a proba i un 10 pel senyor del brikogps
i un 10 pel senyor de las soldaduras je je je o sea se jo.
Gracies i fins aviat
Salutacions des de tgn _________________ Where is the limit? |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
davidlleida Desfonda@

Registrat: 30 Gen 2009 Missatges: 11
|
Publicat: Dg Jul 04, 2010 7:09 pm Assumpte: |
|
|
[quote="josep maria tarragona"]doncs ami em va començar ahir a fer aquestes apagades i el gps no te ni 5 sortides.[/quote]
Hola,
a mi m'ha aparegut el problema de la desconnexió després de només sis mesos de fer-lo funcionar (tampoc sense fotre-li una canya especial)... és normal que aparegui tan aviat? Algú més s'hi ha trobat? Heu reclamat?
El sistema de l'escuma ha estat definitivament efectiva? O passat el temps amb el joc de la tapa ha tornat a fer "el ruc"?
L'anterior GPS em va durar un any i mig i aleshores va començar a patir del mateix; per desgràcia es va esberlar en una desafortunada caiguda per la qual cosa ja no me'n vaig preocupar més... però aquest només té sis mesos!!! i no té cap cop.
Moltes gràcies,
David |
|
| Tornar a dalt |
|
 |
|